
Kellelegi minu blogilugejatest pole ilmselt märkamatuks jäänud, et ma juba neli aastat kõik oma pere toidukaubad eCoopist tellin. Mulle on selle e-poe ülesehitus alati väga hästi sobinud, sealt tellima asumine tähendas minu jaoks meeletut rahalist kokkuhoidu ja kaupade kättesaadavus ning kvaliteet (etteruttavalt võin öelda, et mulle pole sealt mitte ühtegi pehmet või mädanevat köögi- või puuvilja saadetud, oma esimesel tellimusel Vitamiinikullerist sain aga mädaneva porgandi) on alati olnud tasemel. Kuni praeguseni. Ja kuna ma olen eCoopile roppu moodi (loe: kümnetele tuhandetele inimestele) tasuta reklaami teinud nii blogis kui #Kogumispäeviku grupis, võtan endale õiguse neid nüüd kirglikult antireklaamida, kuni nad oma suure poisi püksid jalga tagasi panevad ja oma teenuse kvaliteedi ennistavad.
Suur konkurent Rimi õpetab oma kliente targalt tarbima, vähem raiskama ja nüüd suisa plastivaba nädalat pidama. Tubli, Rimi! Ootan väga, et teie ka oma e-kaubanduse käima jookseksite, sest sellised vastutusrikkad initsiatiivid on mulle õudselt sümpaatsed. Mida teeb selle taustal Coop? Vähe sellest, et nad pole nelja aasta jooksul suutnud e-poe arenduses lisada ostukorvi kinnitamise juurde lisainfo lahtrit, kuhu saaks kirjutada, et pistke endale see kilekotimägi sinna, kuhu päike ei paista, on nüüd pakendamata tooted e-poest suisa MAHA võetud!
Saagige pekki, ausõna.
Samal ajal kui kogu ülejäänud e-kaubanduse maailm liigub pakendite taaskasutamise ja kilekoguste vähendamise suunas, tahab Coop mulle e-poes müüa kile sisse pandud porgandeid poole kilo kaupa. Kui tahan osta kilo, saan oma porgandid plastkarbi sisse kiletatuna. Juba kuu aega ei ole lahtisi porgandeid ja kartuleid e-poest saada olnud. Kas see on nagu… mingi nali või? Mul on vaja kolme kilo porgandit – ostan siis teie meelest kuus mõnusalt krabisevat kilekotikest, mille otse pakendikonteinerisse saadan? Selle asemel, et võtta kuulda minu ja sadade teiste klientide nurinat, telefonikõnesid, e-maile ülepakendamise kohta, otsustate te astuda sammu ristivastupidises suunas? Neli aastat ja null arengut keskkonnasõbralikkuse poole? Kes sedasi 21. sajandil äri teeb?
Lisaks kilekotimägede kriitikale pean nurisema ka kaubavaliku teemal. Kuidagi jube palju on hakanud e-poest ära kaduma neid asju, mis mul igapäevaselt kasutusel on. Kas kaubavalikut ei peaks kitsendamise asemel jooksvalt ikkagi parandama?
Kuna Maxima e-poe platvorm mulle ei istu, Prisma tarneajad on kehvakesed ja võrratult uuendusmeelse Freshgo proovimiseni ma ei jõudnudki (RIP), otsustasin nüüd ära proovida Vitamiinikulleri. Oleme nende kaudu varem ainult koostööpartneritele kiirematel tööperioodidel tänuks ja motivatsiooniks puuvilju saatnud, aga endale koju ma sealt varem midagi ostnud polnud.
Vitamiinikulleri veebipood on telefonis täielik košmaar (peaaegu sama õudne nagu Kukupesa :D), aga mitte nii hull, et kannatamatu mina poleks suutnud piisavalt kaua keskenduda, et kinnituseni jõuda. Kategooriad on suhteliselt loogilised ja ostlemine täitsa tehtav – pool veebilehte on vahepeal lihtsalt ekraanilt väljas. Erinevate köögi- ja puuviljade valik on ilmselgelt kõõõvasti parem kui tavapoes ja paljusid asju saab pakendivabalt osta. Tagantjärgi taipan, et pakendivabalt saab vist tooteid, mille juures on kilohind, ja pakendis neid, millel tükihind. Arusaamatu on minu jaoks ka see, kas kõiki asju saabki tõepoolest ainult kiloga osta. Seetõttu olin värskeid jalapenopipraid osta pisut hirmul, et end nüüd kilost läbi närima pean, aga küll me sellegagi hakkama saame. Cheddari ja peekoniga jalapeno poppereid kellelegi? Omnomnomnom…

Hinnatase on vist pigem tsipake kallim kui tavapoes, kuid kuna minu tavapood nüüd kõiki asju kilesse mähkunud kujul müüb (ja valmispakendis tooted on teadupoolest KORDADES kallima kilohinnaga), pole ka hind minu jaoks enam probleem. Näiteks hariliku peakapsa hind on Vitamiinikulleris küll kallim kui tavapoes, kuid erinevalt Coopist on nende kapsas Hollandi asemel Eestist pärit. Varajane kapsas on Vitamiinikulleril odavam. Banaanikilo on tavapoes paarkümmend senti soodsam, sama kehtib ka õunte puhul. Värsked ürdid on aga Vitamiinikulleril soodsamad, nii et lõppkokkuvõttes on tulemus ikkagi sama, lihtsalt valik on parem ja soovi korral saab tellimuse juurde märkida, et soovid oma kaupu võimalikult pakendivabalt. Mina sain tooted kahes kastis, millest üks on Vitamiinikulleri kirjadega pappkast, millel kirjas, et selle saab kullerile järgmine kord tagastada, sest on taaskasutatav. We like!
Vahemärkus-uitmõte: kogusime hiljuti Kukupesas ühe Eesti väiketootja kirjadega ülikorralikke pappkaste, et need neile tagasi anda. Pakendid on ju kallid ja rikkumata kasti pole raske ringlusesse tagasi võtta. Mis me tootjalt vastuseks saime? Suurte tootmismahtude juures ei tasu pakendite taaskasutamine ennast ära. See nörritas mind nii kuradi väga! Hullult alati kujutan endale ette, et väiketootjatele lähevad niisugused asjad pigem rohkem kui vähem hinge, aga pärismaailmas…

Tõrvatilgakesena meepotis pean välja tooma ühe ca kümnest porgandist, mis oli otsast täitsa lödiks mädanenud. Muidugi ei pane ma seda neile kokkuvõttes pahaks, aga niisugust asja pole ma eCoopist kunagi saanud, nii et järelikult saavad tavapoe pakendajad tähelepanelikkuse ja hoolsuse eest siin plusspunkti. Ehkki ma tegelikult ju heameelega ka selle õnnetu porgandi realiseerin, toon selle tõsiasja siiski esile, sest olen palju kuulnud e-poodide aadressil kvaliteedinurinat. Minul pole selleks varem põhjust olnud, aga toon selle nüüd siiski läbipaistvuse huvides välja. Samuti nägin praegu tagantjärgi, et piparmünt, mida ma eile niiiiii väga osta tahtnud oleksin, on e-poes nimega “mint”. Ime siis, et ma “piparmünt” ja “münt” otsides seda üles ei leidnud. Krt, nii väga oleks vaja olnud. 😀 Kasutage oma toodete juures silte (tags), et otsing paremini töötaks!
Kuna ma eCoopiga nii pikka ühist teed käinud olen, ei plaani ma neid veel lõplikult välja vahetada. Viin lihtsalt edaspidi pool oma iganädalasest 100-125 eurost nüüd hoopis Vitamiinikullerile kuni Coopis mõistus pähe võetakse ja rutakate sammudega tänapäeva astutakse. 🙂
Tänu Vitamiinikullerile saan mina täna värskest noorest kapsast, porgandist, koriandrist, papaiast, kurgist jt sõpradest valmistada mõnusa aasiapärase maapähklikastmes salatikese. Niisugust lõbu tavapoed igatahes ei paku, et kõik need eksootilisemat laadi koostisosad igaljuhul lubatud ajaks platsis on. Maasikad polnud parimad, aga kes see märtsis ikka maasikatelt ootab, et nad parimad oleks. Kokkuvõttes olen igatahes väga rahul ja põnevil, et nendega edasi katsetada.
Kust teie oma toidud viimasel ajal tellite? Keda kiidate, kelle kallal nuriseda tahaksite?

Oleme eSelveri juurde jäänud. Tõsi, kilekotindus on jube (toit tuuakse 4 kilekotiga koju), ent värske kvaliteedi üle pole kunagi nuriseda saanud ega tahtnud. Coopi puhul ei istunud värske valik (tillukesed kartulid jms). Ühtlasi meeldib eSelveri veebileht. 🙂
Kuie-Selveri tellimuse kommentaaridesse kirjutada, siis pakivad enamsasti ka hulgikasti (banaanikastiga meil kaup tulnud!)!:)
Käisin toidupoes just seetõttu, et siis sain kõik tomatid jms ükshaaval korvi laduda, mitte hunnikus kilekotte kodus prügikasti loopida, sest esimest korda Coopi tellides sain šoki, iga vili eraldi kilekotis. Kohe ka kirjutasin neile, et ma nii küll ei soovi kaupa tellida ja sain kena vastuse, et nad tegelevad asjaga (see oli küll juba pea aasta tagasi). Siis jätsin tellimise katki ja käisin poes. Nüüd kuu aega tagasi proovisin uuesti Coopi tellimist ja sain meeldiva üllatuse osaliseks – kõik värsked viljad tulid ilma väikse kilekotita, olid pakendatud ühiselt suurde Coopi kilekotti ja mitte ühtegi õhukest kilekotti! See oli küll tore ja olin rahul. Kolme kilo porgandit pole ma küll tellinud, seega ei saa kaasa rääkida, aga minumeelest on nad oma kilekotimajandust vähendanud küll. Võibolla oleneb ka pakendajatest, ei tea.
Varem tellisin Prismast ka, aga nende tarneajad on ebanormaalsed, 4 päeva. Coopist saab järgmiseks päevaks ja seetõttu seda ka kasutan.
Oleneb täiega pakendajatest 🙁 Ma saan ühel korral viiest viljad ühes kotis… Ma küll kasutan neid kotikesi uuesti ja uuesti, aga ikkagi ajab kettasse, et nad lubavad juba mitu aastat, et varsti muutub kõik paremaks, aga tegelt ei muutu. Kui raske seda infolahtrit sinna panna oleks?
Kolme kilo porgandit pole vaja tellida. Sa ei saa kilekotita isegi ühte porgandit, poolt kilo, ühte kilo tellida praegu ju…
Katsetsasin mitu nädalat Barborat (ehk Maximat), sest tarneajad olid lihtsalt ülimad! Sama päeva õhtuks kaup kätte saada oli tavaline.
Küll aga hakkas igal nädalal midagi valitud kaubaga untsu minema – küll oli suur osa tooteid puudu või üldse midagi uut ja huvitavat meie korvile juurde lisatud (üks nädal näiteks mingi küünelaki aluslakk, ekskjuus mii?)
Kolisime tagasi oma vana-hea eSelveri juurde aga KOHE häiris, et ostukorv oli konkreetselt 10€ kallim kuigi kaup täpselt sama, mis varasemalt. Küll aga avastasime, et Selku kasutab nüüd (loodan, et see mingi õnnelik juhus polnud) olulisemalt vähem pisikesi kilekotte. Tavalise mingi 7 asemel, tulid kilekotis ainult tomatid. Banaanid, õunad jms olid kotindusest säästetud.
Tahaks hullllult ePrismat katsetada, sest Prismas on tegelikult jummala põnev kaup. Aga no need tarneajad – ebareaalne!
Coop on tegelikult mu jaoks niisama-poes-käies alati esimene valik, lihtsalt kuidagi kodune ja loogiline aga kuna e-poe tellimuse teen tihti telefonist siis see veebilahendus ajab lihtsalt hulluks.
Põhimõtteliselt olen praegu suht lõhkise küna ees, sest ükski pood ideaalset lahendust ei paku…
Ma teen Coopi alati telfust, olen nii harjunud ja megarahul selle layoutiga. 😀 Ja Coopi saan ma ka viimasel ajal samaks päevaks, hiljemalt järgmiseks, nii et maksimumpunktid tarneaegade eest! Eks ma suhtun neisse suurema kirega ka ja seepärast ka sügavamalt pettunud olen – ikkagi vanad sõbrad…
Mina kasutan Barborat (maximat) sellest ajast peale kui neil telefonin app tuli. Väga mugav tellimust teha. Super tarneajad. Kauba säilivusajad pikad ja kvaliteedi üle kurta ei saa. Väga üksikul korral on miskit puudu olnud. Seevastu eCoopis oli mul tihti kaupa puudu või (huvitavalt) asendatud. Eelmine nädal katsetasin uuesti coopi ja minu munakarbis oli 3 tervet muna 8st. Kohe küll tagastatakse raha aga mul ju oli muna vaja söögi jaoks 🙂
Kilekoti majandus on maximas aga kole, vahel on isegi üks melon kotti pandud. Aga ma enamasti saan neid väikseid kotte kasutada kasside liivakasti koristuseks, ning suuri kotte prügikotiks.
Alguses tellisin coopist (ja e-poe juurde jõudsingi siit blogist), algus oli ok, aga siis hakkas Coop asendama päris palju tellitud tooteid ja hakkas tulema ka praaki. Siis proovisin Selverit ja olen nüüd aastaid sealt tellinud. On kallim, aga kaup on alati ok, asendusi praktiliselt pole (mis mulle väga sobib) ja alati värske. E-poes meeldib veel see, et ma näen enne kulleri jõudmist juba, mis on kottidesse pandud, et kui tahan midagi vahetada vms, siis ma olen selleks juba valmis ja ei pea kuller ukse peal sobrama kottides/lugema saatelehte. Aga jah, Selver on kallim, Prisma kahjuks meie piirkonda kaupa ei too 🙁 (PS! Täna tegin just Coopist tellimuse, et proovida, kas on midagi muutunud ja homme kaup ukse vahel – eks siis paistab… kulude kokkuhoiu nimel taaskord proovin :D)
Anna teada kuidas Coop käitub 😀
Alles avastan seda maailma ja olen kasutanud Prismat. Tarneajad on ainus miinus ja tuleb paar päeva ette planeerida. Leian, et see pole võimatu. Kaup alati super ja hinnad soodsad. Kiidan ka pakendajaid, sest sibul, tomat, paprika jms pannakse kõik sõbralikult ühte kotti:) sama ka puuviljadega! Ja seda ilma, et oleksin ise kommentaari lahtris soovi avaldanud.
Mina ei osta enam internetist toidukaupa just ülepakendamise tõttu. Mõned korrad olen proovinud, kuid see mugavus ei kaalu mu jaoks üles seda, et ma saan minna poodi enda riidest kottidega ja lahkuda ilma ühegi lisandunud kilekotita. Olen lihtsalt kirglikult nende vastane! Ka kõiksugused mullased juurikad rändavad rõõmsalt riidest kottides koju ning nt Selveris (võibolla ka mujal?) saab ka salatikraami (rucola jms) lahtiselt osta ilma plastikkarpi pakendatuna ja osta mõne sendiga biolaguneva kotikese näiteks selleks.
Küll aga suudavad kaasostlejad poodides mind alati närvi ajada, sest niiiii palju inimesi panevad nt banaanid või üksiku sidruni vms kilekotikesse. Ükspäev nägin ühte kodanikku isegi plastikkarpi pakendatud tomateid koos selle karbiga kilekotti pistmas ja tahtsin nutma puhkeda…
Sama, ma ei saa midagi teha aga vaatan neid kaasostlejaid alati kurja ja kriitilise pilguga, kui nad neid õhukesi kilekotte sealt rullist lappavad… 😀
Ma arvan, et täitsa okei oleks ka viisakas märkus teha. Siis äkki teinekord nii suure innuga ei lappa kui teavad, et nähakse ja mõistetakse hukka. 🙂
Aga äkki see inimene ostiski juhuslikult paar asja ja tal polnud kotti kaasas? Tahaks loota vähemalt 🙂
Kui sa ostad karbitäie tomateid, siis ju täitsa ok need lihtsalt kätte võtta 🙂
Elage ise ja laske teistel ka elada.Ikka väga ülbe oleks poes juurde minna ja ütlema hakata. Igaüks on elus eri punktis ja kui kellegi elus on nutmaajav probleem see, kuidas keegi kilekotte poes võtab (peab ikka energiat üle olema, et seda vahtida), siis on ju elu väga ilus. Rohkem mõistmist, palun. Ps!Käin ise enamasti korduvkasutatavate kottidega poes.
Ega siis iga inimlik kontakt pea olema pahameel või tänitus 🙂 Ja mure maailma pärast on ju põhjendatud!
Vähemalt ei anta enam kassas inimestele küsimise peale neid õhukesi kilekotte, väiksemates maapoodides olen seda täheldanud, mis on suur samm.
See on tõesti nii kurb vaatepilt, kui palju on juba ühe inimese korvis pakendit…isegi kohukesed tahetakse eraldi kilekotti panna, et see siis koos selle kilekotiga suuremasse kilekotti panna. Nii tore oleks, kui poodides tehtaks selliseid kampaaniad, kus nt juurvilja-puuvilja osakonnas seisab inimene, kes jälgib klientide käitumist ja pöördubki siis nende inimeste poole, kes panevad ühe sidruni kilekotti. Ja see ei pea olema näpuga vehkimise stiilis, pigem teavitamine ja teadlikkuse tõstmine.
Maainimesena e-poodide teemal kaasa rääkida ei oska, käime ise turul ja kui linnas, siis meeldib Biomarketis käia, sealt saab paljusid asju oma pakendisse osta.
Mina nutan taga Freshgot. Kullerid olid toredad, tarneajad sobivad, kaubavalik lai. Alati sai värske kauba, kui midagi ei olnud, helistati ja küsiti kas soovite millegagi asendada. Väga loodan, et keegi selle firma idee uuesti ülesse korjab ja taasavab selle mõnusa e-poe.
Mina leinan ka ikka veel Freshgot. Parim teenus üldse ja ei taha närvi mujale kulutama minna. Samas loen seda juttu siin ja vaikselt harjutan end mõttega, et ikkagi anda mõnele muule teenusepakkujale uus võimalus.
Täna tuli just kaup eCoopist, kõik juurviljad-puuviljad eraldi kilekottides. Ka plastikkarbis tomatid olid pandud veel eraldi kilekotti, nagu mille jaoks? Õnneks arbuus oli kilekotist pääsenud 😀
Arbuusi oleks saanud panna kõigepealt väiksesse ja siis eraldi suurde! Voh, kus siis oleks saanud veel kilet kaela määrida!
Kurat, need kilekotid maksavad ju kõige harilikumat raha ka kogu sellele mainekahjule krooniks, kuidas nad ei kutsu oma töötajaid korrale?!
Sa ei kujuta ette, kui palju on inimesi, kes tõstaks lärmi selle peale, kui nende kaup POLEKS kilekotti pakendatud. On inimesi, kellel ei tohi ju isegi semipuhas porgand hapukoorepaki vastu minna jne. Jaa-jaa, needsamad on need, kes poes pakivad oma looduse-poolt-oh-so-cleveris pakendis banaanid lisaks polüetüleenkotikesse ja granaatõunakese ka kindlasti ja tegelikult oleks nende meelest parim, kui misiganes kaup oleks veel igasuguse lekke-määrimise jmt kaitseks topeltkottides. Nii, kui pood vähendab kilekottide kasutamist, tekib suurem probleem klientide näol, kes tormijooksuga Barbora vallutavad (sest seal kilekotipuudust ei ole) ja oma rikutud kauba eest raha tagastamist nõuavad. Ma kahtlustan, et taolisi inimesi on rohkem (lihtsad empiirilised kaaskodanike vaatlused kaupluses jne) kui kilekotivastaseid. Ärilise ettevõttena ju nad siis kaaluvad: kas nii-ja-nii palju keskkonnatundlikke kodanikke või (märgatavalt rohkem?) hügieniste ja pärastmindtulguvõiveeuputus-suhtumisega ostlejaid. Arvata on, et neid teisi on rohkem. Miks nad seda kastikest pole teinud, kus klient saaks oma meelsust väljendada, seda ei tea.
Ega me ju midagi palju enamat palugi kui meelsuse väljendamise kastikest. 🙂
Põhimõtteliselt olen su jutuga nõus, äriline aspekt peab ju olema ettevõtte jaoks kaalukam kui mistahes teine – mis point sellel poepidamisel muidu oleks? Aga samas on ju võimalik seda kilekoti-kisa ja mainekahju palju nutikamalt ohjata klientide vajaduste suhtes paindlikum olles. Vaevalt Rimi või Prisma neid kilekottimähkijaid oma keskkonnateadlikkusega just EEMALE peletab – ma arvan, et kirglikule kiletajale on see lihtsalt suva ja kes oma kilesse nii suure armastusega ei suhtu, õpib võib-olla midagi uutki. 🙂
Olen näinud poes, kuidas kassapidaja sai ostjalt pahandada, et ta oma paljaste “räpaste” kätega veepudelit puutud. Ei mäleta isegi, kas puuvilju vms oli, aga vot kui veepudeli pärast kisa tõsteti, siis tõesti… neid, kellele see kilekotimajandus meeldib, võib täitsa palju olla.
Rääkides e-poodidest, siis olen ca 2 aastat kasutanud ainult Coopi teenuseid. Olen mitu korda mõnes teises poes ostukorvi kokku pannud, aga viimasel hetkel ristist kinni pannud, sest ei meeldi ja ei “oska” 😀 Kaubas ja selle kvaliteedis pole eriti pidanud pettuma, va eelmise aasta lõpp ja selle aasta algus, kus pooli asju lihtsalt polnud ja millest ka Sina, Miiu oma blogis kirjutasid. Samuti olid tarneajad tavapärasest pikemad. Nüüd tundub, et asi on stabiliseerinud jälle… ptui-ptui-ptui.
Pakendamine ja kilekottide paljusus tõesti oleneb pakkijast, tema keskkonnateadlikkusest ja sellest, kui palju see teema teda puudutab. Mõnikord on kõikvõimalikud asjad eraldi kilekottidesse pandud (isegi nt piim ja jahu), samas tuleb ette ka kordi, kus väga paljud puuviljad on lahtiselt ühes suures kilekotis. 🙂 Aga kui nüüd enam ei saa osta lahtist porgandit või kartulit… see on küll häbi. Meie elame küll vaid kahekesi ja täitsa piisab selles ühest 500-grammisest porgandipakist, aga kui tõesti osta rohkem… ei taha mõeldagi. Loodan, et nad ikka mõistuse pähe võtavad, sest minu jaoks hetkel väga teisi alternatiive pole. Ootan Rimi tulekut turule. Ei tea, miks neil see nii kaua aega võtma peab?
Eks Rimi paneb kõik selle tagasiside teiste e-poodide kohta kõrva taha. Ja siis avab 🙂
The perfect E-toidupood 🤩
Ma tellisin ka enne Coopist, sest just sina niiväga kiitsid, aga kui ikka iga kord tuli kilekotisadu, puuviljad täiesti toored ja palju asendatud asju või üldse polnud tooteid mida just väga vaja oli, siis hakkasin tellima Selverist. Tellin alati ülipalju puuvilju ja kui pood saadab nt täiesti toored avokaadod, (iga kord) mida mul on vaja just samal päeval külalistele toiduvalmistamiseks, siis ei tõmba enam ostma. Nad peaks mu elu lihtsamaks tegema, mitte raskemaks 😀 pean ju ikka siis poeringi tegema, kui kõiki asju pole.
Selverist olen enamvähem kõik saanud, aga ka seal pole kõige parem puuviljavalik. Puuvilju pean käima eraldi Rimis ostmas..
Kui saaks panna kokku ühe poe kus oleks Prisma piimatooted, Rimi puu-ja juurviljad, Stockmanni lihavalik j ecoopi kasutusmugavus, siis ma
oleks õnnelik 😛
Ma tahaks veel öelda, et Coopi kullerid on ülbeks/ükskõikseks muutunud. Viimased 2-3 korda on kuller kotid ukse taha visanud ja jooksu pannud. Samuti ei küsi keegi enam allkirja.
Vägaväga kurb, et lahtiseid köögivilju osta ei saa. Olen üldse tellimisest loobunud kuna enamasti tellisingi köögivilju, aga eos pakendatud ja kallimalt ma neid ka osta ei soovi.
Vähemalt on nad kilekotte vähendanud. Vanasti sain kassiliivad kahes eraldi kilekotis, nüüd õnneks on nad avastanud, et kassiliivakotil on sangad (!) mida saab väga edukalt kasutada.
Eelmise Coopi teema all kirjutasin, et üks mu enim ostetud toode on poes 1.95€ ja epoes 2.15€ vms, igaljuhul pole nad suutnud poes ikla hinda muuta kuigi tšekil kajastub kallim hind. Avastasin nüüd, et üks jook mida tellin 1.15€ on poes 0.85€ :)) ütleme nii, et mu usk Coopi on kadumas ja parem käin ise poes kaupa valimas.
Asjalik kriitika, mida oleks paslik nüüd arvesse võtta ja korda ajada need asjad… 🙁
Olen samuti Coopi teenuses pettunud – liiga tihti jään asjadest ilma, millega olen arvestanud ja pean eraldi poodi minema. Müstika on tõepoolest see, et pole kastikest, kuhu eraldi soovid kirjutada ning mul on tunne, et seda meili, mille ma pärast arve saabumist saadan, ei loetagi. Nõme tunne on, sest tekib selline nähtamatu tunne ja sellega mul on omad teemad ka veel.
Mõtlen nüüd tõsiselt ise poes käimisele, sest Coopi kauplustes on need toomata jäänud asjad täiesti olemas. Kilekotiteema käib absoluutselt pinda, saan siis oma riidekotihunnikuga poes käia ning osta viimaks lahtiseid juurvilju. Ise käimise pluss oleks natuke vist see ka, et saan omaette olla. Seda aega on mul igatahes liiga vähe.
Aga võib olla jagan ka 50-50 nagu sina. Samas, juurikad pole ainukesed asjad, mis on tulemata jäänud ja ehk pean ikkagi ise ka poes käima.
Meil Pärnus ainult Coopi ja Selveri vahel valida, eelistan hindade tõttu esimest. Mōned äpardused on olnud algusaegadel, aga tarne super ja alati helistavad kui midagi asendada vaja.
Millal sa muidu Maxima veebi proovisid? Vanasti oli see hirmsasti ajale jalgu jäänud, aga imestasin paar kuud tagasi, et neil on täitsa uus veeb (nimi pole ka maxima, ma ei mäleta, mis see nimi oli). Parem kui eelmine igatahes.
Barborat proovisingi jah – ei sobi.
Ma loodan, et asjade kordaajamine tähendab seda, et mul on õigus VALIDA, kas ma tahan kilekotte või ei taha, mitte nii, et kõigi asjad pannakse nüüd ühte kokku, sest keegi ju ei taha kilekotte. Mõnel juhul on nad tõesti oma kilekotindusega liiale läinud, kui ma ostan pesupulbri ja seebi, siis võib need ühte kotti panna küll, pole vaja kahte eraldi kotti.
Aga kui ma sain munakarbi, kus oli kaks muna katki läinud ja mu ülejäänud kaup seda munalöga täis ja ma kirjutasin, et kas oli raske munakarpi kilekotti panna, vastati mulle, et paljud ei taha kilekotte ja seetõttu ei pandudki. No selge, aitäh !
MINU vaatevinklist (ja sina ei pea nii arvama, otseloomulikult) on mul lihtsam kahe muna jagu löga oma kaubalt maha pesta kui ise poes käia või maailma kilekottide alla matta. :).
Miks pesupulbri ja seebi eraldi kotti peab panema? Okei, ma pulbrit ei kasuta, sest see on suht hull saast, mis jääb riidekiududesse pidama ka sageli, aga oma pesugeeli, šampooni, seebi jms panen alati lahtiselt tavalise toidu juurde. Miks need toiduainetega kokku ei või puutuda?
Ja Mirjamiga nõus – iga kell pesen enne oma toidukaupa katki läinud munadest puhtaks kui et õhutan kauplusi ülepakendama.
Seda enam, et asjad lähevad katki ikkagi supermegaharva 🙂
Olen ka ühe korra Coopist tellimuse teinud ja selles ka väga pettunud olnud. Õrnemad asjad olid kotis allpool (kohukesed, leib/sai) ja peale poole oli pandud ananass jms raskemad asjad. Kusjuures tellitud kanafilee asendati sealihaga?!?
Ebareaalne, ja ma siin mõtlesin et minu üks kunagine kana kalkuniks juhus oli loominguline 😂😂😂
Mina saan coopile küll ainult kiidusõnu öelda, viimasel ajal ei mäletagi, et kaupu oleks puudu olnud. Kullerid ka väga viisakad ja toredad. Kui millegi üle nuriseda siis jah vshel võiks mõni kilekott vähem olla
Vot kullerid on mu meelest ka imelised!
Mina kasutan ka Barborat, lihtsalt ma igakord ecoopist tellides saan mingit jama või siis on kella ajad jubee kehvad.
Okei, maximas ka ükskord ei olnud näiteks piima 🤦♀️ Ja ükskord oli ka mingi juurvili mäda, mida ma suurema koguse tellisin, aga helistasin ja kandsid näiteks kohe raha tagasi ja vabandasid. 🙂
Ja noh see äpp on lihtsalt nii mugav mu arust Barboral, kesklinnas ma saan alati tasuta või 0.99€ kauba kätte kui isegi ei tule see summa täis, et tasuta saada ja tihti on nii, et jõuavad isegi varem kohale. Alati muidugi helistavad enne, kas olen varem ka kodus olemas. Kuigi jah see pakkimine on ka neil kehva. Samas ma tellin lahtist kartulit 10kg kaupa, mis on ühes suures kilekotis, see mu arust okei. Ükskord oli lausa võrkkotis, millega neid poodi ka viiakse. Aga näiteks kohukesed ja muud sellised toidud, mis kergelt lömmi lähevad on neil väikses kilekotis ja omakorda veel plastik karbis. Okei ma saan, aru et kohuke võib lapikuks minna seal transpordi käigus, aga noh prügikast on alati karpe täis kui toit saabub.. 🤷♀️ olen siis proovinud neid korduv kasutada, aga ikkagi natukene tüütu. 😀 aga noh kuna ma igakord tellin 10kg kartulit ja 5-6 kotti kassiliiva korraga, pluss veel muu toit, siis ma andestan neile, sest vaesed kullerid, kes koguaeg kõike kolmandale peavad tassima.. millegipärast koguaeg näost punased ja ahmivad õhku siia jõudes 🤷♀️😁
Kuidas satuvad puhtad plastikkarbid prügikasti? Oi-oi-oi…
No ma ei tea, kas oi-oi-oi on kõige konstruktiivsem ja sellist käitumist parandav reaktsioon 😀 Aga jah, mina hoian nii väiksed kilekotid kui ka igasugu plastkarbid alles. Esimestega on hea koerakakat korjata (parem taaskasutatud tavakilekas kui spetsiaalselt ostetud uus koerakakakilekas) ja viimastes saab toitu külmutada, tööle kaasa võtta, food prepi teha külmkappi, asju külmkapis haisuvabalt säilitada jne. 🙂
Miiu, kas sul ei ole muidu tasuta kollase pakendikoti teenust? Soovitan soojalt, see on mõeldud küll eramajadele, aga meie tänaval on küll paarismajal ka, usun, et neil pole vahet. Kortermajadele on kollane konteiner. Lisaks sellele kollasele kotile saab neile jätta väravasse nt pappkastid jms. Nt me ostsime ikeast garderoobid ja see mägi pakendeid sh kilesi, oli meeletu… Ragn sells võttis kõik kaasa 🙂
link ka:
https://www.ragnsells.ee/service/pakendikott/
On ikka kollane kott 🙂
Coopist hakkasin toitu tellima peale ühe sinu postituse lugemist. Olin väga rahul ja vaimustuses, milline aja kokkuhoid ja läbimõeldum ostukorv. Kahjuks paari viimase tellimusega on läinud veidi halvasti. Ühe korra sain vanaks läinud kodujuustu ja teistel kordadel sain tooteid, mille säilivuskuupäev oli järgmisel päeval, kuid nii ruttu ei jõua neid ju ära tarbida.
Ühe korra sain kilekottide asemel paberkotid ja olin meeldivalt üllatunud, aga see oli ka ainuke kord.
Mind huvitab, et kuidas kilekotivastased inimesed oma lemmikloomade järgi koristavad? :))
Ma olen ka see, kes poes pakendab suht ka üksiku sidruni kilekotti, sest seda on hea hiljem kasutada koera kaka koristamiseks. Samuti lähevad kasutusse kõik saia-leiva kotid jms muud pakendid, millega on võimalik koristada. Või peaks selle tegemata jätma, sest et keegi kilekotivastane, endast kaugemale mitte mõtlev inimene saadab mulle poes vihaseid pilke? Peaksin minema loomapoodi, et osta eraldi kilekotid koera kaka jaoks ja poes olevad tasuta pakendid jätma poodi või need kiled, mida vältida pole võimalik, viskama lihtsalt prügikasti? Kas see on siis õigem käitumine, sest ma ei saa vihaseid pilke ja mingit ebameeldivat kommentaari enda suunas? 😀
Tahtsin just sama küsida. Kellel on välja pakkuda hea idee, mida kilekoti asemel kassi liivakasti sisu tühjendamiseks kasutada?
Okei, junnikesed saaksin potist alla lasta. Aga liiv? Kasutan kvartsliiva, mis ka kuskil aianurgas ei hävine (järele proovitud!). Seega läbipaistvasse kotikesse korjan vahepeal junnid+pissine liiv ja suurde kilekotti hiljem vahetades kogu liiv.
Mina näiteks ostan biolagunevaid kotte koera järelt koristamiseks. Jah, maksan paar eurot rohkem, aga endal on parem olla. Biolagunev kott laguneb mõne kuuga, aga kilekott mitusada aastat…
Vältimatud pakendid viin ümbertöötluseks vastavatesse konteineritesse.
Biolagunevad plastikkotid lagunevad ka mikroplastikuks, mis pole tegelikult üldse parem alternatiiv. Keskkonnaaspektist on ikkagi taaskasutamine parem – leivakotid jm kilepakendid. 🙂
Ei pea olema vihased pilgud ja ebameeldivad kommentaarid, aga ühe sidruni jaoks sul kotti küll vaja ei ole. Ka koeraomanikuna.
Aga millegi pärast ka selle ühe sidruni kott saab just sellel põhjusel kasutatud ja tihti on puudugi. Kui koer teeb häda 2x päevas, siis nädalas on vaja 14 kotti selle jaoks leiutada ja uskuge mind, et ma kasutan isegi nt basiiliku ümber oleva kile ära 😀
Ühesõnaga, ma leian, et äärmiselt rumal on poes saata vihaseid pilke ja kommentaare teise inimese ostukorvi suunas. Või üleüldse teise inimese valikute suunas. Me saame olla ainult ise paremad inimesed ja suunata ehk oma pereliikmeid-lähedasi, aga me ei saa võtta seisukohta täiesti võõrast inimesest ja siis avalikult minna teda maha tegema või hakata kuskil kommenteeriumis kiruma.
Igaljuhul on taaskasutamine kõige õigem valik! Ja mina pole üldse oi-oi-oi’taja – mul pole selleks mingit õigust arvestades, millise faking pakendimäe me vaatamata oma ponnistustele mitte tarbida siiski igakuiselt toodame. Aga ma arvan küll, et räägime siin neist asjust siiski, võime rääkida ka puuviljaleti juures, ja sina, kes sa pakendeid taaskasutad, oled kotirulli ostjast igatahes sammu võrra ees, nii et ära üldse põe 🙂
Koera junni jaoks piisaks väiksemast kilekotist, seega ma spetsiell kotte koerapidamise ajastul juurde ei tekitanud (sidrunile, granaatõunale jne), ostsin väiksemsid kotikesi – nii oli väiksem kileprügi hulk. Leivakotte ei tekkinud, sest leiba tegin ise. Aga töökaaslastelt sai kilekotte küsitud jne….on säästlikumaid meetodeid. Aga ma kuri ka, sest praeguses elukohas kasutatakse puuviljade võtmiseks kilekindaid 🙁 ma vist ainus, kes neid ei tarbi.
Soovitan lisakas Vitamiinikullerile uurida Fruitxpress.ee
Pole veel ise jõudnud sealt koju tellida aga kuna meil restorani kaup tuleb sealt siis kvaliteediga saab rahul olla. Eksootilisemad puuviljad on aastaringselt maitsvad ja magusad olnud.
Äkki on ka sealne kaubavalik tulevasteks OKR’deks abiks 🙂
Ise olen Prismast mõned korrad üritanud tellida aga alati tarneajad ebareaalselt pikad ja ikka kohapeale poodi läinud. Kahekesi elades ja koka graafikuga ei ole viitsinud nii väga ette ka planeerida seda e-poe värki 😀
Tuus, uurin!
Meil siin Saaremaal liigutakse selle suunas, et tulevikus oleks kilekotivaba saar. Ja see mõte mulle nii väga meeldib! Märtsis tegi Rimi kampaaniat- poest ei olnud võimalik osta suurt kilekotti ja väikesed õhukesed kotid olid tasulised (loodan, et nad jätkavad sellega). Nii väikses kohas kahjuks kojutellimise võimalust ei ole ega tule, kuid seda olulisem on tarbjate harimine. Üldse keskendutakse siin viimasel ajal keskkonnateemadele väga palju. Kevadel on tulemas tänavafestival ja juba on kõikidele memo edastatud, et plastiknõusi mitte kasutada, ikka omad klaasid ja taldrikud kotis kaasa võtta jne 🙂
Nii tublid saarlased. Saaremaa väärib seda, et teda (puhtana) hoitakse ❤️
Tellisin üleeile Coopist ja kirjutasin kinnitusmeilile vastuseks, et palun võimalikult vähe kilekotte. Õhtul läksin siis automaadist toitu võtma. Jess! Kolm suurt paberkotti, köögi- ja puuviljad kottides lahtiselt. Tomatite ja hapukapsa ümber olnud kilekotid suudan andestada.
Paberkotid on muide kilekottidest keskkonnavaenulikumad. Infot netis palju, lingin vaid ühe artikli:
https://ekspress.delfi.ee/kuum/kilekott-on-halvem-kui-riidest-kott-kuid-parem-kui-paberkott?id=30307203
Rohkem teadlikkust!
Tere, Mirjam!
Meil on väga hea meel, et oled olnud meie suur fänn ja loodetavasti anname veel palju häid põhjuseid olla seda ka edaspidi 🙂 Murekohad, mille postituses välja tõid, on igati asjakohased ning hea meelega põhjendame ka neid. Täpsemalt on puu- ja juurviljad hooajalised ning nende kvaliteet võib just kevade saabudes kõikuma hakata, sest möödunud hooajal korjatud juurviljad on üle talve hoitud ning lahtise kartuli või porgandi hulgas esineb keskmisest rohkem nö oma aja ära elanud juurvilju. Nende sorteerimine ja pakendamine võtab seetõttu praegusel hooajal tavapärasest rohkem aega ning arvestades kogu e-poe klientide igapäevast tellimuste arvu, aeglustaks see kogu e-poe teeninduse kiirust märgatavalt. Kasutades pakendatud porgandeid ja kartuleid, on need kvaliteedilt paremad ning võimaldab ka kiiremini komplekteerida, mis klientide jaoks tähendab kokkuvõttes lisaks kvaliteetsemale kaubale ka rohkem vabasid tarneaegu. Seega on tegu hooajalise kompromisslahendusega. Muu puu- ja juurvili on aga läbi aasta ikka lahtiselt müügil ja tellitav soovitud koguse järgi.
Pakendamise osas hakkasime eelmisel aastal oluliselt vähendama kilekottide arvu ning võtma kasutusele rohkem paberkotte, kuid siingi mängib oma rolli hooaeg, kuna talvel ja niiskete ilmadega on paberkoti vastupidavus lihtsalt kehvem. Kevade tuleku ja paremate ilmadega oleme aga taas paberkottide juurde tagasi viimastel päevadel. Lisaks pakendame lahtiseid puu- ja juurvilju võimaluste piires kokku ühte kotti.
Toredat kevadet soovides
eCoopi tiim
Tere!
Tänan vastuse eest. Nagu siingi lõimes välja toodi, ei ole uus paberkott kilekotist (tootmisele kuluvaid ressursse arvesse võttes) sugugi etem alternatiiv – pigem vastupidi. Igapäevase tellijana tean ka, et kilekottide arv tegelikkuses oluliselt vähenenud ei ole. Osad pakendajad on küll tublimad, kuid üldjoontes on pakendeid ikkagi selgelt ülearu. Ka panete kõigi klaaspudelite ümber ühekordse jabura sinise plastikust võrgu, mis on enam-vähem kõige loodusvaenulikum asi, mida ma kaubanduses näinud olen. Seda ei saa kuidagi vähendamiseks pidada.
Mis lahtistesse juurviljadesse puutub – füüsilises kaupluses on ju neid tegelikult saadaval, kenad ja ponksud on nad ka, nii et seda hooajalisuse argumenti ma ei osta. Jutt käib siin ikkagi sellest, et te olete juurviljade komplekteerimisest loobunud, sest see on ajamahukas. Niisiis raha nimel.
Millal lisate tellimusele lisainfo lahtri? Kas kunagi tuleb päev kui eCoop hakkab arvestama kvantiteedile kvaliteeti e. tellimuste paljususe ja tarneaegade kiiruse kõrval arendama ka võimalust kaupa teise ringi kottides/kastides tellida? Kui ei, siis pean hakkama Prismale ümber harjuma. Tõsi küll – neil on pikemad tarneajad, kuid vähemalt võtab ettevõte mingisugusegi vastutuse keskkonna ees. Samuti teeb seda Rimi. Miks mitte Coop?
Mina olen kasutanud kõiki e-poode alates sellest, kui nad turule tekkisid, Maximat kasutasin juba 4 aastat tagasi kui ise Eestist ära olin ja lapsed omapäi.
Prisma – naljategemine. Ilmselt oli kellelgi vaja kuhugi linnuke kirja saada et “tehtud”. Tarneajad muudavad teenuse mõttetuks, lisaks on neil imelik süsteem, kus ma pean ise kaupluse valima ja siis selgub et minu valitud kauplus ei toogi koju. Teate, mul pole vahet millises poes see komplekteeritakse.
Barbora, neiupõlvenimega Maxima. Ulmepalju kilekotte. Aga samas tarneajad nüüd tunnise ajavahemikuna, alati saab samaks päevaks, väga palju pettumusi pole olnud. Mõnd mind huvitavat toodet lihtsalt pole sortimendis. Siiski saavad nad vist enamiku minu e-poodide rahast.
eCoop – ostan sageli, sest tasuta tuuakse koju 25 eurone ostukorv. Menüüd on ulmeliselt ebakasutajasõbralikud, näiteks on neil kategooria “piimatooted” kus on peaaegu kõik piimatooted peale või ja piima enda. Täiesti võimatu midagi üles leida. Valik tundub ka mulle kuidagi kesine. Ja see on tüütu, et tarneaaega ei näe ette.
Selver – oli minu pikaaegne lemmik, aga tõesti kui kauplusi varieerida, siis torkab nende oluliselt kõrgem hind koheselt silma. Ostan sealt väga vähe. Tarneaegu pole ka enam eriti saada. Aga nende menüüd meeldisid mulle kõige enam
Tellisin ka ecoopist esimest korda. Tarne oli super, AGA? kas kullerid teevadki nii, et avad ukse, pistavad kotid uksevahelt sisse ja headaega? Ei mingit kontrolli? Kas üldse õige inimene jms? 🤔 Ma olin nii hämmingus, et ei jõudnud sõnagi lausuda, kui ta juba õues oli 😂 Muidu, eraldi kilekotis olid mul õunad ja külmutatud asjad. Banaanid olid lahtiselt kotis. Asi seegi 🙂
Ilmselt hakkan tihedamini kasutama, mugav ja kiire +milline raha sääst… kui näed kuidas arve kasvab + seal epoes ei isuta need asjad nii, nagu tavapoes 😁
tellin ka coopist ja konkurentide teenus on katsetamata sel lihtal põhjusel, et neil algab tasuta kohaletoomine 40 eurost, coopil 25 eurost. üksi elava tudengina on see vahe tajutav küll. tellin umbes pooleteise nädala tagant ~30€ eest. muidugi võiksin head ja paremat veel kokku kahmata, aga siis kaoks see emotsiooniostude vältimise eelis tavapoe ees. jooksvalt piima-leiba-salatit juurde ostmas käies satub niigi täiesti arusaamatutes kogustes jäätist mulle koju.
Mina ei mõista, miks üldse kaupu kastidesse ei panda, kaste on ju erisuuruses saada, poodidesse tuleb ju enamus kaupa pappkastides (kindlasti puu- ja juurviljad). Hoidku kastid alles ja komplekteerigu tellimused kastidesse. Neid ka kergem transportida ja kanda, mulle tundub. Kui mitte kõigile (kindlasti leidub neid, kelle arust on osad kastid määrdunud vms), aga selle lahendaks samamoodi märkuste lahter, kuhu saaks kirjutada oma eelistuse, et soovin saada kauba kastis/paberkotis/kilekotis jne. Eriti hea oleks, kui saaks koju toodud kastid omakorda poodi tagastada kuskile, kus need uuele ringile läheks.
Kunagi oli äkki säästumarketites kastide hunnik, läksid poodi, maksid kauba eest ja valisid omale sobiva suurusega kasti, ladusid kauba sisse ja polud probleemi. Ilmselgelt saab seda kasti taaskasutada veel mitmeid ja mitmeid kordi.
Ma mõtlen ka sama, me nt ka Kukupesas paneme enamus kaubad neis kastides, millega meile kaup tuleb, posti. Aga kuna sa võid siit ka lugeda et Coopi huvi on komplekteerida nii kähku, et isegi lahtisi kartuleid pole aega müüa, siis see kastiteema tundub ulme.
Olen vist hiline kommentaator aga eks see kilekottide asendamine minu jaoks ikkagi üle pingutatud ole. Ei saa aru kuidas minu ostetud kilekott prügi jaoks nüüd parem saab olla kui poest tasuta kaasa antud. Ka muidu läheb neid palju, laste mähkmete haisu ära hoidmiseks ja kassiliiva jaoks. Nüüd lihtsalt ise ostetud ja mitte poest kaasa antud. Elasin kaua läänes ja seal oli see kilekottide asendamine natuke naeruvääristatud ja ma ütleksin et ongi.
Palju rohkem keskkonnale teeb nt
korrektne prügi sorteerimine.